8 Temmuz 2013 Pazartesi

Seramik Atölyesinin Bitişi ve Benim Elf Hanımın Akıbeti aka Sır Fiyaskosu


Daha önce şurada tamamlanmamış halini paylaştığım elf büstü tamamlandı, ama iyi mi oldu kötü mü kestiremiyorum :)

Ben fırında patlamasından korkuyordum; 1200 derece civarında piştiği için içerde en ufak bir hava boşluğu kalması durumunda patlayabiliyor çünkü seramikler. Neyse ki patlamadı, ama asıl sırdan çekeceği varmış garibimin :P


Benim aklımda çok daha farklı bir sır vardı, hafif şeffaf ve aralara dolup rengi koyulacak şekilde bal rengi (bayağı bal gibi) bir sır seçmiştim ama hoca daha önce heykellerde de kullandığı bu metalik sırrı önerdi, sonra ikna oldum, kendisi pistoleyle sırrı atıp pişirdi. Sonuç fiyasko!


Belki iyice erimemiştir diye tekrar fırınladı ama nafile, şamotlu kil ve pürüzlü yüzey iyice belirginleşmiş, her yerde renk faklılıkları, üst yüzeydeki hava boşluklarından ötürü bir pötörölük durumu var. 

Başta hiç sevmedim, bayağı da üzüldüm hatta o kadar uğraştım diye ama kalemlik olarak güzel, antika bir görünümü oldu kendisinin. İçine çizim kalemlerimi koydum, kitaplığımda güzel duruyor, gözüm alıştıkça sevmeye başladım :)



Yine de fırınlamadan veya sırlamadan önce tam bir fotoğrafını çeksem iyi olacakmış, üzerinde uğraştığım bütün detaylar sırra kadem bastı çünkü :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder