31 Ekim 2013 Perşembe

Polimer Kil Dersleri Başlıyor - Polimer Kil 101: Giriş ve Plan

Merhaba!

Düşünün ki elinizde istediğiniz şekli verebileceğiniz, birbirleriyle karıştırarak veya boyayarak istediğiniz rengi elde edebileceğiniz, sonrasında dahi pek çok şeyi yapabileceğiniz bir hamur var. Üstelik bu hamuru çok basit yöntemlerle, evinizde sertleştirebiliyor ve oldukça sağlam hale getirebiliyorsunuz. Ne harika, değil mi?

İşte o hamur; polimer kil ^.^

Yaklaşık bir - iki sene önce polimer kille ilgilenmeye başladığımda yapılan şeyler ve malzemenin sınırsız kullanım alanı beni büyülemişti. Ancak hemen birkaç paket alıp denemek yerine birkaç ay deliler gibi araştırma yapmış, para biriktirmiş ve sonrasında ufak ufak çalışmaya başlamıştım. Bu titizliğim sayesinde ve çeşitli deneme yanılmalar sonucunda -başlangıçta taş devrinden kalma fimolar sayesinde korkunç bir başlangıç yaptıysak da- polimer kille seviyeli ve mutlu bir beraberlik yakalamayı başardık!

Polimer kil kesinlikle harika bir şey! Ancak başlarken huyunu suyunu biraz bilmek, dilinden de biraz anlamak iyi olabilir. Hem konuyla ilgili detaylı Türkçe kaynak az olduğundan, hem de süreçte edindiğim tecrübeleri yeni başlayacak, ilgilenen kişilerle paylaşmak için ufak ama detaylı dersler hazırladım.  

Şimdilik planlanan dersler şöyle, başlıkların linklerini postları yayınladıkça güncelleyeceğim :)

Polimer Kil 101 - Polimer kil dersleri

Genel özellikler, kullanım alanları, nereden alabilirsiniz

2. Bonus Ders: Alternatifler neler?
Hava ile kuruyan (air-dry) killer, seramik hamuru, plastilinler, çamurlar, kağıt ve ahşap hamuru hakkında genel bilgiler, kullanım alanları ve ipuçları

3. Hangi Polimer Kil? 
a) Polimer Kil Çeşitleri ve Markalar
b) Polyform Ürünleri (Sculpey & Premo)
c) Cernit Ürünleri
d) Fimo (Staedler) Ürünleri
e) Sıvı Polimer Kil
f) Karşılaştırmalar ve Satın alabileceğiniz yerler
Polimer kil çeşitleri, karşılaştırmalar ve satın alabileceğiniz yerler

4. Başlarken neler gerekli? 
Çalışma alanı, malzemeler ve polimer kille çalışmaya başlayacaklara tavsiyeler

5. Polimer kil güvenli mi?
Polimer kille çalışırken dikkat edilmesi gereken şeyler ve önlemler

6. Peki şimdi ne olacak?
Polimer kille çalışmaya başlamak

7. Polimer kili nasıl ve nerede saklamalıyım?
Polimer kil için çeşitli saklama önerileri, tavsiyeler

8. Örnek proje 
(henüz karar vermedim, bakalım ne yapacağız :P)

9. Polimer kili nasıl pişireceğim?
Polimer kili fırınlamakla ilgili bilgiler ve ipuçları

10. Pişirdikten sonra neler yapabilirim? 
Zımparalama, parlatma, boyama, vernik, vb.

11. Bir ömür törpüsü: 
Polimer kilim çok sert veya yumuşak

12. Bir diğer ömür törpüsü: 
Açık renklerle çalışmak

13. Kısmi ömür türpüsü:
Parmak izleri

Sizin de yorumlarınız, istekleriniz, sorularınız varsa lütfen yorumlar kısmına yazın. Bu sayede sonraki derslerin daha faydalı olmasına katkı sağlayabilirsiniz :)

7 yorum:

  1. Evet başlarken neler gerekli merak ediyorum insanlar bir sürü malzeme kullanmış ve piyasada bulamıyorum ya da yanlış yerlerde arıyorum yardımcı olursanız çok sevinirim. Mesela şekilli küçük kalıplar ayrıntı vermek için ince uçlu kalemler bunların hiçbirini bulamadım internetten de alışveriş yapmak istemiyorum bu konuda beni aydınlatırsanız çok mutlu olurum :) Son bir Not daha, antalyadayım buradaki belli başlı kırtasiyelerden bulabiliyorum fimoları, geçen gün beyaz classic aldım çok sert zor şekil veriyorum. Classic ne işe yarar onunla neler yapabilirim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Modelaj bölümlerinde bulunuyor bütün malzemeler, killerle birlikte aynı yerde olmaları lazım. İlerideki derslerde malzemeleri tanıtırken satın alabileceğiniz yerleri yazacağım ancak Antalya'da yaşıyorsanız bir noktada internetten alışveriş yapmak zorunda kalabilirsiniz, İstanbul dışı illerde bazı malzemeler zor bulunabilyor, ya da daha pahalı olabiliyor. Neyse ki pek çok sitenin kapıda ödeme veya havale imkanları var :)

      yani genel olarak classic'in özel bir kullanım şekli yok, herhangi bir şey yapabilirsiniz :) Fimo classic'in tek farkı fimo soft'tan daha sert olması, özellikle sert kil tercih edenler alıyorlar, keşke biraz araştırıp öyle alsaydınız ^.^

      Sert killeri yumuşatmak için şurada bolca bilgi vermiştim, polimer kille ilgilenen diğer arkadaşlar da oldukça detaylı bilgiler verdiler, buyrun; http://10marifet.org/yazi/lolipop-kolye-fimo/ :)

      Sil
  2. Merhaba ,öncelikle tebrik ederim dersler müthiş olmuş.Ben de yaklaşık 3 yıldır polimer kille minyatürler yapıyorum,herşeyi deneme yanılma yöntemiyle ve yabancı sitelerden anlamaya çalışarak öğrendim,yeni başlayanlar için bu bilgiler çok faydalı olacak,benim için de tabii.Mesela fırınlamayı kağıt ve elyaf üstünde yapmışsınız yanma ve yapışma olmuyor mu merak ettim?Bir de ben de Antalya 'da yaşıyorum Işıl hanım sormuş ben yardımcı olmaya çalışayım,Antalya 'da malzeme bulmak zor,ben bir çok şeyi internetten ve İstanbul'dan alıyorum ancak modelaj gereçleri için çarşıda Ayda adında sanat malzemeleri satan bir yer var oradan faydalanabilir,ben oradan dişçi setlerinden almıştım çok faydasını gördüm.Hoşçakalın.-paçiminyatür

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, sizi takip ediyorum bir süredir, çok güzel, çok sevimli işleriniz var :) Buraya da uğramanıza sevindim, çok teşekkür ederim güzel yorumlarınız için, faydalı olursa ne mutlu bana :)

      Elyaf fırında 110-130 derecede yanmıyor, sapasağlam çıkıyor fırından, arkasının yassılmasını istemediğim şeyleri o şekilde fırınlıyorum, elyafın ve tüylerin yapışmaması için araya yağlı pişirme kağıdı koyarak tabii :) Ayrıca yağlı pişirme kağıdı polimer kile yapışmıyor, pişirme süresince de arka tarafın parlamamasını (bazen polimer kilin metal tepsi veya seramiğe değdiği yerlerde parlak bölgeler oluşabiliyor) sağlıyor :)

      Tabii belki cinsine göre elyaflar arası bir fark olabilir ama ben şimdiye kadar aynı yerden aldığım normal dolgu elyafını (bazen yassı elyaf) kullandığımdan hiç sorun yaşamadım. Ciddi bir fırınlama yapmadan önce bir parça atıp deneyebilirsiniz ;)

      Sil
  3. Merhaba oncelikle sizi takdir ve hayranlikla takip ediyorum. bende polimer kil ile minyatür biblo kolye vb yapıyorum. Ancak bu konuda hiçbir eğitim falan almış değilim tamamen merak ile başlayıp, deneme, yanılma (hatta birkaç paket fimo yakarak )elimden geldiğince kendimi geliştirmeye çalışıyorum. Yanlış alamazsınız, acaba özel ders almam mümkün mü sizden. Ben istanbul da yaşıyorum sanırım sizde öyle. Nr kadar video vb izlesemde insan yüzü konusunda gıdım ilerleme olmadı. Zaten kaynakların coguda yabancı dil içerikli. Bu konuda sizden eğitim almayi çok isterim. Lütfen... cevabınızı bekliyorum.

    YanıtlaSil
  4. Ben el sanatları öğretmeniyim ilk defa yapmayı düşünüyorum fimo hangi markayı önerirsiniz

    YanıtlaSil