10 Temmuz 2015 Cuma

Kısa Günün Karı veya Artık Polimer Killeri Değerlendirme Sanatı

Polimer kil atılmak için fazlasıyla pahalı bir malzeme bence, ya da ben şu yaşımda hala öğrencilik musibetinden kurtulamadığım için öyle geliyor. Ama hobican arkadaşlar da katılacaklardır ki her şey itina ile değerlendirilebilir, dolayısıyla malzemeler israf edilmemelidir ;)



Ben de ıvır zıvır şeyler yaparken artık, kirlenmiş, halıda yuvarlanmış, üzerine kahve dökülmüş (bizde çok sık olan bir şey malesef), renkleri birbirine girmiş parçaları atmayıp ayrı bir kutuya koyuyorum. Hatta yapabiliyorsam benzer renkleri ayırarak koyuyorum ki rahat bir şekilde değerlendirebileyim. 



Bir figür için latex kıyafetler yapmam gerekiyor ve vücutları tek renk çalışıp airbursh ile boyamaya karar verdim. Bunun için de pek tabii ki elimdeki artık kil kutusunu açtım ve blender'a doğrayıp üstüne bebe yağı ve TLS ekleyerek bir güzel karıştırdım. Tabii elim değmişken renk skalasına göre ayırdığım diğer killeri de hallettim. Anlamsız renkleri daha sonra boyanacak çalışmalarda kullanacağım, diğerleri de pek tatlı renkler oldular ve bilimum şeyde kullanılabilirler. Bir blender'ınız yoksa hamur açma makinesi veya ellerinizi kullanabilirsiniz ama çok çok daha fazla zaman alacaktır.



Karışımlar şu pinçikliğe ulaştıktan sonra toparlayıp merdane ile birkaç kez üzerinden geçmek ve hamur açma makinesinden geçirmek gerekiyor bayağı. Benim gibi yılların birikimini tek günde değerlendirmeye karar verdiyseniz evde nazınızın geçeceği birinden yardım isteyebilirsiniz, kollarınıza yazık :D




Ben üşenerek hepsini tek renk yapıp geçtim ama özellikle takı yapıyorsanız artık killeri değerlendirebileceğiniz birsürü yol var, bunları tek tek anlatmayacağım ve sizi pinterest board'uma yönlendireceğim, artık killerle birbirinden harika çalışmaların yapılışını görebilirsiniz ;)




 Veeee sonuç :) Üşenmeyip tarttım, 1000 gram yani 56 gramdan hesaplarsak 18 paketten fazla polimer kil var burada, yani küçük bir servet, yani çok mesudum, yani çok öğrenciyim :P

Bunlar da figürleri yaparken kirlenen ten rengi/beyaz artıklarım, karıştırmaya üşendim şimdilik :D Bunları diğer renklerden apayrı bir yerde saklıyorum, armatürler için bi' harikalar dostum!

6 yorum:

  1. Ben dha once fimo çalışmasına karar verdim a fimo classic aldım ve çok serti ve bıraktım peki bu fimonun yumuşak olanı varmı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fimo Classic serttir, daha yumuşak bir kil isterseniz fimo soft kullanmalisiniz 😊 hatta iyice yumuşak olsun isterseniz çocuklar için üretilen fimo kids de deneyebilirsiniz :)

      Sil
    2. Fimo Classic serttir, daha yumuşak bir kil isterseniz fimo soft kullanmalisiniz 😊 hatta iyice yumuşak olsun isterseniz çocuklar için üretilen fimo kids de deneyebilirsiniz :)

      Sil
    3. Fimo Classic serttir, daha yumuşak bir kil isterseniz fimo soft kullanmalisiniz 😊 hatta iyice yumuşak olsun isterseniz çocuklar için üretilen fimo kids de deneyebilirsiniz :)

      Sil
  2. Merhaba, Ben fimo beyaz simli aldım; ama çatladı. Acaba simli olduğundan mı çatladı yoksa yeterince yoğurmadığımdan mı?

    YanıtlaSil
  3. Düzeltme: Fırınlamadan, henüz yapım esnasında çatlamaya başladı.

    YanıtlaSil