19 Mart 2013 Salı

Seramik Atölyesinde 1. Gün :P / 1st Day at Ceramics Class


Okulda en fazla 4 güzel sanatlar dersinin kredisini saydırabiliyoruz, ben de heykel, resim, art of animation gibi en mikemmel dersleri en mikemmel hocalardan almışken mezun olmadan önce seramik dersi de almadan geçmeyeyim dedim. İlk iki hafta kitap baktırdı hoca örnekleri görelim diye, geçen hafta da rahatsız olduğumdan gidememiştim, bu hafta gidip nihayet killeri mıncırabildim.

Aslında ben ne güzel ejderhalı kupalar vesaireler yapacaktım kendime ama sırlarımız pek kaliteli olmadığından sağlık açısından sorun olmaması için kullanmalık çaydanlık kupa vesaire yapamıyormuşuz. Aklımda çok da bir fikirle gitmemiştim ejderhalar harici, ders 4 saatlik, geçen hafta da bir şey yapmamışken ne yapsam krizi yaşamamak adına hiç değilse bildiğim bir şey yapayım dedim. Aslında bu insan yüzlü figüratif vazo olacaktı ama yüzü yaparken olay vazodan çıktı artık.



 Heykel dersinden neden soğuyup gitmek istemediğimi de bu sayede hatırladım: şamotlu kil! İçinde pişmiş seramik parçaları var kum gibi, böyle pötürcüklü sinir bozucu bir şey. Düzeltirken elinize gelen şamot parçaları çötee diye yüzü çizip bütün detayları bozup gidiyor. O yüzden fazla detaylı çalışamadım zaten.


3-4 saat sonunda ortaya çıkan şey bu, daha kaşlar gözler dudak simetri filan düzeltilecek, içi boşaltılacak filan. Kili sevemedim, o yüzden hevesim de kaçtı. Cuma tekrar gideceğim, bir an önce bitse de farklı bir kil çeşidiyle yeni bir şeye başlasam :P 




Odamda koca bir yüz istemiyorum tabii, o yüzden buna böyle bir sanatsallıkar bir şeylikler katıp, kafanın üst kısmını da kesip kapak yaparak dekoratif kutu (ya da saksı :P) yapacağım gibi. Var mı fikri olan? :D

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder