19 Aralık 2012 Çarşamba

[TR] Yeni Armatür - Armature

Son zamanlarda çift figürleri için o kadar çok armatür yaptım ki ellerim delik deşik durumda. Buna rağmen geçen gün farkına varmadan yeni figürüm için armatür yapmış bulundum, otomatiğe bağlamışım artık :P

Tel, maskeleme bandı ve üstüne de hem yeni aldığım puppen fimo renklerini görmek hem de masada dolanan kirli kili kullanmış olmak için Patricia Rose stayla underarmature (alt-armatür?) yaptım. Benimki daha ince tabii ki:


Bacaklardaki puppen fimo flesh/miniature, kollardaki de beige/natural. Flesh akdeniz kıyılarında öğlen 12'de malak gibi yatıp pembeleşen alman turist teninde, beige de bildiğimiz ilk günkü peynir rengi, genellikle kuzeyden gelenlerde görülüyor :P


Sürekli minicik çalışmaktan gözlerim seyirdiğinden bu sefer birazcık daha büyük bir şey yapmaya karar verdim. Büyük dediğim de bu kadar işte, 20 cm; ki oturur çöker iyice minicik olur zaten :P

Bu vesileyle yeni -ve de ilk- art doll'uma da başlamış bulunuyorum, bakalım akıbeti ne olacak.

Tabii böyle kilden alt-armatür yaptığınızda üzerini yeni kille kapladıktan sonra çalışma süreniz kısıtlı, yaklaşık 2 hafta. Bu süre zarfında üstteki pişmemiş kildeki plasticizer'lar alta hücum ediyor dolayısıyla üstteki kil çatlıyor vesaire vesaire. Bu plasticizer'lar başa bela zaten. Ben figürleri süründürmeyi sevmiyorum, oturduğum zaman bir-iki günde modelleme kısmını bitirmezsem fenalıklar basıyor ama buna bayağı bir odaklanmak istediğim için tatili bekleyeceğim sanırım :)

Patricia Rose'un under-armature olayı şöyle, hani ilgilenen olursa:


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder